Ofta ställda frågor

Vi samlade på den här sidan de vanligaste frågorna som våra kunder ställer. Vi tror att du har nytta av dem när du planerar att utveckla din kundlogistik. Om du så önskar, kan du lämna din egen fråga på en blankett.

 Be om en kartläggning

010 217 6880

Kan vår kund (t.ex. en återförsäljare) eller samarbetspartner (t.ex. en försäljningsagent) beställa marknadsföringsmaterial, produktprover och produkter direkt från Veloxnet?

Ja, det går bra, det är en av Veloxnets viktigaste egenskaper. Som systemadministratör bestämmer du de olika användarnivåerna, produktgrupperna och rättigheterna. Därefter sköter kunder och partners sina beställningar direkt över Veloxnet med sina egna, individualiserade användarnamn. Du sparar massor med tid, arbete och euro, när beställningsprocessen strömlinjeformas.

Går det integrera Veloxnet med vårt eget system?

Det lyckas garanterat och lätt – Veloxnet har ett standardenligt utarbetat öppet gränssnitt, som kommunicerar smidigt med olika slags system. Många av våra kunder har gjort en integrering, där produkt-, beställnings- och leveransuppgifterna överförs automatiskt mellan det egna systemet och Veloxnet.

Våra beställningsmängder varierar mycket. hur fungerar er prissättning?

Vår prissättning baserar sig på tre saker: hur mycket plats kundens produkter tar i vårt lager, hurdana tjänster kunden behöver och för det tredje leveranskostnaderna. Prissättningsmodellen är helt transparent, prestationsbaserad och alltid i realtid.

Ska kunden ingå egna fraktavtal, om skötseln av kundlogistiken överförs på er?

Det behövs inte och lönar sig inte ens. Vi förhandlar med vår egen stora volym fram synnerligen smarta årsavtal med olika aktörer. Vi fakturerar de faktiska fraktkostnaderna av våra kunder, varför prisfördelen överförs direkt till nytta.

Hur snabbt får ni iväg försändelserna? Behöver man boka produktionstid på förhand?

Vi arbetar i realtid, dvs. alla beställningar som kommer via Veloxnet går direkt i produktion, om annat inte begärs. Då man talar om stora massförsändelser, lönar det sig att avtala om leveranstiden några dagar tidigare. Självklart gör vi underverk :)

Kundtjänsten – vilka vägar kan vi nå er?

Lättast får du svar i frågor som ansluter sig till beställningar och produkter via Veloxnet. Du får också fint kontakt med oss per e-post och telefon.

Sköter ni också kundlogistik för receptbelagda läkemedel och prover?

Vi kan sköta även denna ansvarsfulla produktgrupp, som kräver tillstånd för läkemedelspartiaffär. Ta kontakt, så berättar vi närmare om saken.